Forfatter Emne: Mit mCCR projekt, et skridt nærmere....  (Læst 12423 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sune

• Senior medlem
  • Deep down, we are all alike
Sv: Mit mCCR projekt, et skridt nærmere....
« Svar #30 Dato: Februar 25, 2010, 09:46:58 am »

Hej Anders

Bruger Cocreate Designer Modelling. Ser om jeg kan få den til at lave en 3D pdf senere, det crasher lidt under windows 7 desværre :(

/Christian

På vores arbejde bruger vi SolidWorks og den understøtter eDrawings:

http://www.edrawingsviewer.com/
Sune Jørgensen
cmas***/dykkerleder, duelighed, padi dm, gue-f, tdi adv. trimix, trimix blender, iantd ccr (600h)
1300 dyk/1100h siden '98 fordelt på 170 vrag og 19 lande, 300 scooterdyk og max 111m på ccr og 100m på oc

Offline christian

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Chief one
« Svar #31 Dato: Februar 27, 2010, 13:38:52 pm »
Hej

Hermed en 3D pdf der viser hovedidéen. Der mangler stadig masser, men jeg har en plan med det hele.
Filen kan åbnes i Adobe Reader :)

Jeg forbeholder mig retten til at ændre i designet uden varsel  ;)

/Christian

Come to the dark side.... we have cookies :)

Offline mrdall

• Instruktør / Forhandler
  • Senior medlem
  • *
  • Hyperion PASCR
    • DiveData
« Svar #32 Dato: Februar 27, 2010, 16:44:15 pm »
nu læser jeg med på en mobil tlf lige nu så det kan godt være det er hos mig der er noget galt.

men jeg kan kun se en vedhæftet fil og det er pdf der kun indeholder en side hvor derf er nogle favet kugler på.

kan i andre se tegningerne. det kan jo godt være min mobil der har et problem med formatet eller noget.

mvh morten
Best Regards
Morten Dall Darmer, ISE Instructor
www.divedata.dk  -  http://is-expl.com/

Offline christian

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Chief one
« Svar #33 Dato: Februar 27, 2010, 17:12:46 pm »
Hej Morten

Jeg er ret sikker på at du kun kan åbne dem i desktop versionen af acrobat reader.

/Christian

nu læser jeg med på en mobil tlf lige nu så det kan godt være det er hos mig der er noget galt.

men jeg kan kun se en vedhæftet fil og det er pdf der kun indeholder en side hvor derf er nogle favet kugler på.

kan i andre se tegningerne. det kan jo godt være min mobil der har et problem med formatet eller noget.

mvh morten

Offline mrdall

• Senior medlem
  • *
  • Hyperion PASCR
    • DiveData
« Svar #34 Dato: Februar 28, 2010, 14:47:03 pm »
Jeg er ret sikker på at du kun kan åbne dem i desktop versionen af acrobat reader.

ja det hjælp at få det over på en pc :-)

nå men der er nogle ting der undre mig, men du har jo sikkert en plan med det hele.
:-)

først tænkte jeg, "smart tænkt at bygge bagpladen ind i kassen" men så tænkte jeg, hvor skal vingen så være, den plejer jo at sidde mellem bagpladen og RB'en?

det ser ud som om at der er dobbelt scrupper i, men det ser ikke ud til at den sidden i en "ramme" som på rEvo'en, men at kalken er pakket om inder røret, og ud til yder røret direkte som på en RB80?
men det betyder jo at du ikke kan tage den ene ud, flyt den anden og putte en ny indsats i, men jeg har forstået at man gør på rEvo'en.
så hvis man alligevel skal have alt kalken ud, så får man lidt de samme prøblemer som RB80 har til små dyk.
det ser også ud til at du har afkølingen af kalken, da kalken er pakket helt ud til en plast væg som på den anden side har koldt vand, lige som på en RB80.
(har jeg misforstået dit scrupper desigen?)

hvis flaskerne skal sidde uden på den kasse, komme de så ikke til at sete langt fra ryggen?

mvh morten

Best Regards

Offline christian

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Chief one
« Svar #35 Dato: Februar 28, 2010, 18:42:47 pm »
først tænkte jeg, "smart tænkt at bygge bagpladen ind i kassen" men så tænkte jeg, hvor skal vingen så være, den plejer jo at sidde mellem bagpladen og RB'en?

Den wing jeg skal bruge bliver boltet fast hele vejen rundt på yderkanten af scrubberen. Ja, den er ikke sådan lige at fjerne som hvis den sad med en bagplade, men det primære for mig er at få lungerne så tæt på kroppen så muligt.

det ser ud som om at der er dobbelt scrupper i, men det ser ikke ud til at den sidden i en "ramme" som på rEvo'en, men at kalken er pakket om inder røret, og ud til yder røret direkte som på en RB80?
men det betyder jo at du ikke kan tage den ene ud, flyt den anden og putte en ny indsats i, men jeg har forstået at man gør på rEvo'en.
så hvis man alligevel skal have alt kalken ud, så får man lidt de samme prøblemer som RB80 har til små dyk.
det ser også ud til at du har afkølingen af kalken, da kalken er pakket helt ud til en plast væg som på den anden side har koldt vand, lige som på en RB80.
(har jeg misforstået dit scrupper desigen?)

Scrubberen er lavet som på en RB80 eller en Kiss classic, ikke som på en rEvo. Det eneste der er identisk med rEvo scrubberen er at den består af 2 kamre og med ca. 2kg. lime i hver kammer. Idéen er at jeg:
  • Efter to timer dyk afmonterer jeg scrubberen fra rebreatheren.
  • Tømmer den nederste scrubber ud og fyder ny kalk i
  • vender den så den der før var øverst nu er nederst
Alternativt dykker jeg længere end to timer og skifter begge scrubbere på samme tid.

Ja, der vil være lidt afkøling, men godstykkelsen på det yderste plastik er 10mm og det er derfor nogenlunde isoleret. Hvis man kigger på de test der ligger på nettet er Kiss classic scrubberen faktisk meget effektiv og mit design skulle teoretisk optimere yderligere p.g.a. øget godstykkelse.

hvis flaskerne skal sidde uden på den kasse, komme de så ikke til at sete langt fra ryggen?

Flaskerne kommer teoretisk til at sidde 65mm fra bagpladen, dvs. at de står ca. 165mm fra ryggen. Det er mindre end de fleste rebreathere på markedet!

Der kommer flere pdf filer i løbet af ugen, så giver det hele mere mening...

/Christian

Offline mrdall

• Senior medlem
  • *
  • Hyperion PASCR
    • DiveData
« Svar #36 Dato: Marts 03, 2010, 22:56:17 pm »
uuuuuu christian, jeg glæder mig hver dag til at komme på nettet og se noget nyt om dit projekt :-))))

det virker mere og mere tiltalende.

vente tiden er jo ikke til at holde ud :-))))

mvh morten
Best Regards

Offline mrdall

• Senior medlem
  • *
  • Hyperion PASCR
    • DiveData
« Svar #37 Dato: Marts 17, 2010, 14:23:32 pm »
hvordan går det med projektet,,,,,,,,

vi venter i spænding :-)

du snakkede om (klar til sommer) er det som i "prototyppe klar til sommer" ?

mvh morten
Best Regards

Offline christian

• Administrator
  • Hyper medlem
  • Chief one
« Svar #38 Dato: Marts 17, 2010, 14:45:06 pm »
hvordan går det med projektet,,,,,,,,

vi venter i spænding :-)

du snakkede om (klar til sommer) er det som i "prototyppe klar til sommer" ?

mvh morten

Hej Morten

Prototypen skal være klar her til sommer.

Hvis der er nogen der har fundet en måde at få flere timer i et døgn er jeg meget interesseret  :P

Ser om jeg kan komme med en update søndag...

/Christian

Offline mrdall

• Senior medlem
  • *
  • Hyperion PASCR
    • DiveData
« Svar #39 Dato: Marts 17, 2010, 15:57:16 pm »
Hvis der er nogen der har fundet en måde at få flere timer i et døgn er jeg meget interesseret  :P

tja jeg kan da godt give dig 4 timer ekstra pr døgn, hvis dit job er lidt fleksibel :-)
hvis det hjælper ?

mvh morten
Best Regards

Offline mrdall

• Senior medlem
  • *
  • Hyperion PASCR
    • DiveData
« Svar #40 Dato: Oktober 02, 2017, 22:32:33 pm »
faldt lige over denne gamle tråd,,, :-)

nu 7 år efter, kunne man jo fristest til at spørge, er projektet dødt eller dykker du i dag på din helt egen enhed??

mvh morten
Best Regards